ورود و خروج کارکنان، از گذشته‌های دور یکی از چالش‌های همیشگی و مشکلات صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ بوده است.
تجربه نشان داداه است که حدود ۸۰% از کارکنان، تمایلی پنهانی برای سرقت از وقت اداری خود دارند؛ یعنی دوست دارند دیر به سر کار بیایند و زود هم محل کار را ترک کنند!
و فکر می‌کنم لازم نباشد بگویم که اگر این اتفاق به طور مرتب رخ دهد، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و پس از مدتی در شرکت، تخته می‌شود.
اما خب راه‌هایی وجود دارد تا مدیران و صاحبان کسب و کار بتوانند نظم و انظباط را در ساعات ورود و خروج لحاظ کنند و کارمندان هم اتضباط شخصی را در ساعات ورود و خروج خود رعایت کنند.
یکی از کارآمدترین راه‌حل‌ها یرای داشتن حداکثر بهره‌وری سازمان، استفاده از دستگاه ثبت ورود و خروج پرسنل است.
پس اگر شما هم می‌خواهید که بیشترین میزان کارآیی را از سازمان خود داشته باشید؛ تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید تا اطلاعات مفیدی درباره‌ی دستگاه حضور و غیاب در اختیار شما بگذاریم!

بهترین نرم افزار حضور غیاب

http://cardtimeattendance.blog.ir/post/203
 

دستگاه ورود و خروج پرسنل چیست؟

دستگاه ورود و خروج پرسنل، یکی از انواع دستگاه‌ حضور و غیاب پیشرفته‌ای است که این روزها برای ثبت زمان ورود و خروج کارمندان از آن استفاده می‌شود.
سیستم‌های ورود و خروج پرسنل، یک ابزار عالی و کارآمد برای مدیریت زمان ورود و خروج پرسنل، نظارت زمان عملکرد آن‌ها و ابزاری بسیار عالی برای محاسبه‌ی حقوق کارمندان می‌باشد.
همچنین شما به کمک سیستم‌های ورود و خروج جهان گستر پارس می‌توانید وضعیت اضافه‌کار و مرخصی کارمندان خود را زیر نظر داشته باشید.
دستگاه کنترل تردد انواع مختلفی دارد و هر شرکت به فراخور نیاز خود از یکی از انواع آن استفاده می‌کند.
برای مثال -شاید جای تعجب باشد- که هنوز بسیاری از سازمان‌ها از دستگاه ورود و خروج خاصی استفاده نمی‌کنند و تردد کارمندانشان را به صورت دستی ثبت می‌کنند!
بقیه‌‌ی انواع سازمان‌ها با توجه به تعداد کارمندانشان و فراخور نیازشان از یکی از انواع دستگاه‌های ورود و خروج اثر انگشتی، کارتی یا تشخیص چهره استفاده می‌کنند.
در ادامه‌ این مقاله تصمیم داریم به صورتی خلاصه با تمامی این دستگاه‌ها آشنا شده و مزایا و معایبی را نیز برای این دستگاه‌ها ذکر کنیم تا شما بتوانید با دیدی باز تصمیم بگیرید و خرید خود را انجام دهید!

همچنین لیست مدل‌ها و قیمت هر نوع از سیستم‌های ورود و خروج و قیمت دستگاه حضور و غیاب در قسمت پایین آن آمده است و اگر شما تمایل به دیدن قیمت‌ها دارید؛ باید در سایت جهان گشتر ثبت نام کنید!
روند ثبت نام هم بسیار ساده است و دو دقیقه بیشتر از شما وقت نمی‌گیرد.
می‌توانید مراحل ثبت نام را مطابق ویدئوی زیر طی کنید!

کارت ورود و خروج

یکی دیگر از انواع دستگاه‌های ساعت ورود و خروج، دستگاه ثبت ورود و خروج کارتی است.
این دستگاه‌ حضور و غیاب کارتی از قدیمی‌ترین دستگاه‌های ثبت ورود و خروج هستند که با گذشت سابقه‌ای طولانی و به روی کار آمدن مدل‌های جدیدتر هنوز هم محبوبیت دارند و طرفداران خود را از دست نداده‌اند!
قیمت این دستگاه‌ها مقداری پایین‌تر از سایر مدل‌ها یشرفته مثل اثرانگشتی و تشخیص چهره است  و سرعت بالایی هم در پردازش داداه‌ها و شناسایی کارکنان دارد.
اما این دستگاه یک عیب بزرگ هم دارد و آن هم این است که کارکنان می‌توانند به راحتی با گرفتن کارت دیگران تقلب کنند و محاسبات سازمان را به هم بریزند!
حال دیگر انتخاب با خود شماست که این دستگاه را انتخاب کنید یا به سراغ دستگاه‌های پیشرفته‌تری بروید که نرخ تقلب در آن‌ها بسیار کم است!

دستگاه ورود و خروج تشخیص چهره

یکی دیگر از انواع محبوب سیستم ورود و خروج کارکنان، دستگاه ثبت ورود و خروج تشخیص چهره است.
این دستگاه هم مشابها با دستگاه اثر انگشتی، عملیت ثبت زمان تردد کارکنان را ثبت می‌کند فقط با این تفاوت که برای شناسایی آنان از شناسایی چهره‌ی کارمندان استفاده می‌شود.
دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره عملکردی دقیق‌تر و پیشرفته‌تر نسبت به سایر دستگاه‌های ثبت ورود و خروج دارد اما به تبع قیمتی بالاتر هم برای شرکت تمام می‌شود و سرعت پردازشگر آن کمتر از دستگاه‌های ورو و خروج کارتی است. این نوع دستگاه حضور غیاب، از پیشرفته ترین این دستگاه ها است.
خلاصه که اگر به دنبال حداقل میزان تقلب و بالاترین کارآیی از دستگاه‌های ثبت ورود و خروج سازمانتان هستید؛ ما این دستگاه را به شما توصیه می‌کنیم!

دستگاه اثر انگشت ورود و خروج

یکی از پرطرفدارترین دستگاه‌های ورود و خروج پرسنل، دستگاه ورود و خروج اثرانگشتی است.
دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی، وضعیت ورود و خروج پرسنل را با شناسایی اثرانگشت آن‌ها در حافظه‌ی خود ثبت می‌کنند.
برای این کار کافیست پرسنل اثرانگشت خود را برای دستگاه احراز هویت کنند و در دفعات بعدی کافیست در مقابل دستگاه قرار بگیرند و حضورشان را به ثبت برسانند.
آن گاه زمانی که مدیر عامل به نرم افزار متصل به نرم افزار ورود و خروج پرسنل سر می‌زند؛ می‌تواند رکوردهای ثبت شده توسط آن کارمند را مشاهده کند و به همین راحتی همه‌ی کارکنان انضباطی شخصی پیدا می‌کنند.
در اینجا ممکن است خواندن مقاله‌ی «چگونه دستگاه اثر انگشتی را دور بزنیم؟» برایتان جالب و مفید باشد.

نرم افزار کنترل ورود و خروج

یکی از مهم‌ترین امکانات سیستم‌های ورود و خروج جهان گستر پارس، اتصال آن‌ها به نرم افزار مرتبطی است که اطلاعات را از دستگاه ثبت ورود و خروج پرسنل گرفته و محاسبات حقوق و دستمزد مرتبط با آن را انجام می‌دهد.
آخر می‌دانید؛ یک دستگاه ثبت ورود و خروج به تنهایی نمی‌تواند توقعات شما را برآورده کند و برای تکمیل آن حتما باید نرم افزاری به همراه آن باشد تا ساعت‌های ورود و خروج ثبت شده را از دستگاه بگیرد و عملیات محاسبه‌ی حقوق و دستمزد را با توجه به این محاسبات به انجام برساند.
در حقیقت اگر بخواهم شفاف‌تر برایتان توضبح دهم، هر سیستم ورود و خروج از دو بخش تشکیل شده است: بخش نرم افزار حضور و غیاب و بخش سخت افزاری.
بخش سخت افزاری در حقیقت همان دستگاه کنترل ورود و خروج کارتی، تشخیص چهره یا اثرانگشتی است که کارمندان را شناسایی می‌کند و ساعات ورود و خروج آن‌ها را به ثبت می‌رساند.
و بخش نرم افزاری دستگاه نیز همان بخشی است که این اطلاعات و داده‌ها را از دستگاه می‌گیرد و محاسبات حقوق و دستمزد و سنوات و اضافه کار را برای آن‌ها به انجام می‌رساند.
پس شما برای این که بتوانید یک سیستم ورود و خروج کامل و بی‌نقص داشته باشید؛ باید هم نرم‌افزار ورود و خروج را تهیه کنید هم سخت افزار آن را چون هر دوی آن‌ها مکمل یکدیگر هستند و هیچ کدام به تنهایی نمی‌تواند نیازهای شما را برطرف کند.

سیستم ورود و خروج کارکنان چه امکاناتی را در اختیار مدیران قرار می‌دهد؟

استفاده از سیستم‌های ورود و خروج، همان طور که در ابتدای مقاله هم به آن اشاره کردیم؛ می‌تواند بهره‌وری سازمان شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و نظم کارکنان شما را در ساعات ورود و خروج به دفتر نیز بیشتر کند.
علاوه بر این قضیه، استفاده از دستگاه کنترل دسترسی مزایای دیگری نیز برای شما به همراه خواهد داشت.
تعدادی از این مزایا عبارت‌اند از:

https://www.jahangostarpars.com/entry-and-exit-of-employees/

  • جلوگیری از تقلب کارمندان در ثبت زمان ورود و خروج
  • کمتر کردن دخالت افراد غیر مسئول در ثبت زمان ورود و خروج پرسنل
  • حفظ سرمایه‌ی شرکت و پرهیز از دادن حقوق اضافه به کارمندان غیر مسئول
  • امکان محاسبه‌ی دقیق اضافه‌کار و کسری کار
  • ایجاد یک سرمایه‌ی بلند مدت برای سازمان با نرخ بازگشت سرمایه‌ی سریع
  • امکان تهیه‌ی آرشیو کاملی از ساعات ورود و خروج هر کارمند و ارزیابی عملکرد او

سیستم ورود و خروج، می‎تواند راهکار مناسبی برای کنترل تردد در کارخانجات باشد. بد نیست که برای اطلاع در این باره سری به مقاله‎ی «راهکار کارخانه» بزنید.

کلام پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا دستگاه ثبت ورود و خروج را به طور کامل به شما معرفی کنیم و انواع آن را هم به شما بشناسانیم تا اگر از آن دسته مدیرانی هستید که قصد خرید دستگاه ورد و خروج را برای سازمانتان دارید بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید.
مطمئن باشید خرید یک سیستم ورود و خروج کارکنان کارآمد، نه تنها هزینه‌ای اضافی برای شرکتتان یست بلکه یک سرمایه‌گذاری بلند مدت با نرخ بازگشت سرمایه‌ی بالاست.
شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت محصولات ورود و خروج و نرخ تخفیف‌ها شرایط پشتیبانی و گارانتی محصولات همین حالا با شماره‌های پایین صفحه تماس بگیرید!
کارشناسان ما در تمام طول ساعات اداری و غیر اداری و روزهای تعطیل پاسخگوی سوالات شما هستند!
همچنین اگر برای خرید دستگاه‌های ورود و خروج دچار تردید هستید می‌توانید از یک جلسه مشاوره‌ی رایگان تلفنی با کارشناسان فروش ما بهره‌مند شوید تا آن‌ها با اطلاع از وضعیت شرکت شما مناسب‌ترین دستگاه اکسس کنترل ورود و خروج را به شما پیشنهاد دهند:)