با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز دستگاه حضور و غیاب جایگزین ورود و خروج های دستی شده است. با توجه به نوسانات اخیر ارز و تلاطم در قیمت ها، یکی از پرسش های رایج امروز تمام کارآفرینان و مدیرانی که در صدد خرید یک دستگاه حضور و غیاب هستند، قیمت آن است. از راهکارهای موجود جهت مرتفع نمودن مشکلات مذکور ، بهره گیری از یک نرم افزار حضور و غیاب اتوماتیک می باشد تا بخشی از این بار را از دوش معاونین بردارد. یکی دیگر از مشکلات موجود که منجر به نارضایتی مدیران شده عدم ارسال برخی از sms ها از طریق پانل می باشد که شاید امکان دسترسی و بررسی sms های ارسالی را به کاربران نمی دهد. نرم افزار حضور و غیاب توانا اولین و تنها سیستمی است که ویژه مدارس طراحی گردیده و از همان ابتدا از هیچ دستگاه کنترل ترددی پرسنلی استفاده ننموده است. از طرفی در مدارس نیز ، نظارت و کنترل سخت و پرزحمت بر رفت و آمد دانش آموزان به ویژه در حجم بالا ، از معضلاتی است که معاونین را همیشه درگیر می نماید. همچنین این سیستم برای پرسنل نیز کاربرد دارد. سیستم حضور و غیاب یا ساعت حضور غیاب دستگاهی است که برای ثبت ورود و خروج کارمندان در یک محیط کاری به کار میرود تا با توجه به کارکرد هر یک از پرسنل مدیران بتوانند حقوق و دستمزد پرداخت کنند. اینکه ایجاد این مدل، خودش کار سختی است و احتمال دارد این مدل با اثر انگشت شما هم خوانی نداشته باشد؛ چون این مدل در یک پروسه ی غیر صنعتی تولید می شود.

هدف از اجرای این سیستم ، ایجاد باشگاهی اتوماتیک بوده که هر عضوی بدون روبرو شدن با هیچ اپراتوری ، خود عملیات مربوطه را انجام دهد . توضیحات : نرم افزار حضور و غیاب توانا یک سیستم جامع هوشمند و کاملاً اتوماتیک می باشد که بر اساس کارت های هوشمند دانش آموزی کارمی کند. وظیفه این بخش انتقال دادهها، بین اجزاء یک سیستم بیومتریک است. این سنسورها وظیفه شناسایی فرد را با یک پارامتر یکتا (مثلا اثر انگشت یا شماره کارت پرسنلی) برعهده داشته و در ادامه انتقال اطلاعات فرد شناسایی شده به بخش پردازش و ذخیره اطلاعات به بخش دوم انجام می شود. دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتها را همراه با اطلاعاتی که در پایگاه داده خود دارد؛ مقایسه میکند و تنها در صورت تطابق، به فرد اجازه ورود میدهد. یک راه حل هوشمند است که توسط گروه فنی راما در اختیار کاربران عزیز قرار میگیرد. در ادامه تصویر به سلولهای 8 در 8 تقسیم میشود تا یک بازنمایی فشرده ایجاد شود و HOG در برابر نویز مقاومت بیشتری بیابد.



     
  • دستگاه کنترل تردد مستقل Stand Alone


  •  
  • اثرانگشت ، کارت بدون تماس و کدFP--306


  •  
  • جهت گرادیان


  •  
  • توانایی ذخیره 100 محصول در حافظه


  •  
  • صفحه نمایش رنگی لمسی 3 / 4 اینچ (فارسی و انگلیسی)


  •  
  • Comparing Ultrasound with Conventional Finger-Scan Technologies ۱ اوت ۲۰۰۲


  •  
  • امکان ارتباط با سایر برنامه های شرکت


  •  

 

 

بسیار بالاست و از دقت بیشتری برخوردار می باشد که این امر از بوجود امدن ترافیک جلوگیری می نماید. همه موارد ذکر شده برتری سیستم حضور و غیاب کارتی نسبت به اثرانگشتی را اثبات می نماید. البته علیرغم کارآمدی این سیستم تشخیص، می توان با آرایش چهره و تغییر در کنتراست بخش هایی از چهره که اسکن می شوند، آن را فریب داد. همچنین از یژگی های تک و منحصربفرد نرم افزار حضور و غیاب توانا این است که هر دانش آموز با زدن کارت خود می تواند تصویر و نام و نام خانوادگی خود را بر روی LCD مدرسه مشاهده نماید. را به صورت تک به تک بررسی نمایند. همچنین با نصب اپلیکیشن انروید مدرسه بر روی گوشی والدین آنها می توانند گزارش حضور و غیاب دانش آموزان را به صورت روزانه در گوشی خود مشاهده نمایند. پیامک های ورود و خروج و غیبت پرسنل به هنگام کارتزنی در همان لحظه به موبایل والدین ارسال می گردد. با نگه داشتن کارت مقابل دستگاه، SMS ورود، خروج و یا تاخیر دانش آموزان در همان لحظه به موبایل والدین ارسال می شود و در سیستم مدرسه نیز تمامی جزئیات ثبت می گردد.

همچنین علاوه بر ارسال SMS ورود، خروج و یا تاخیر به موبایل والدین، گزارش حضور و غیاب فرزندان از طریق نرم افزار اندروید نصب شده بر روی موبایل والدین نیز قابل دریافت می باشد. همچنین طراحی زیرکانه و زیبای این کارت ها ، می تواند تحریک و مبلغی مؤثر برای مدارس شما برای آشنایان و دوستان والدین دانش آموزان باشد. مدت زمان پیشنهادی برای اولین شارژ بین ۸ الی ۱۰ ساعت توصیه می شود. دستگاه کنترل تردد مورد استفاده در نرم افزار مدرسه توانا قادر است بدون هیچگونه توقفی در مدت زمان 2 دقیقه اطلاعات 400 کارت هوشمند را بخواند. FBI FACES در کنار ابزارهای حرفهای خود کاربری بسیار سادهای دارد و هر کاربری با هر سطح دانشی به سادگی میتواند از این نرم افزار استفاده و چهرههای مورد نظر خود را شبیهسازی کند. تمامی نرم افزار و سخت افزارهای مورد استفاده در نصب و راه اندازی پروژه هوشمندسازی مدارس توانا از محصولات خود شرکت طرح اندیشان می باشد و هیچگونه وابستگی به سایر شرکت های همکار ندارد. 10-یکی از مهمترین نکاتی که باید هنگام انتخاب و خرید دستگاه حضور و غیاب در نظر بگیرد،گارانتی دستگاه و خدمات پس از فروش و نحوه پشتیبانی شرکت فروشنده است؟

مدیریت کارمندان در محیط کار یکی از مواردی است که مدیران دائم باید آن را درنظر بگیرند. کاربران علاوه بر محیط نرم افزار مدرسه ، از این پانل نیز جهت ارسال پیام های تبلیغاتی و سایر sms ها ( به صورت دستی نه به سهولت استفاده از نرم افزار ) استفاده نمایند. همچنین مشتریان بانک ها نیز از طریق شناسایی چهره جهت سرویس ها و خدمات بانکی، دسترسی به ATM و صندوق های اموال در بانک، قابل تشخیص خواهند بود. اگر همه پرسنل شما در همه روزهای کاری ثبت تردد کنند، تعداد ترددهای ثبت شده در یک روز حداقل 1000 تردد (حداقل یک ورود و یک خروج) خواهد بود و حافظه دستگاه ظرف مدت 10 روز پر خواهد شد. اگر یک زن بالای 35 سال پس از تلاش به مدت 6 ماه باردار نشود، متخصص زنان مانند متخصص غدد درون ریز می تواند به درمان مشکلات بالقوه باروری بپردازد. یکی دیگر از مشکلات اکثر مدارس عدم استفاده از اینترنت طبق مصوب آموزش و پرورش می باشد.