درست است که دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی، مزایای بسیاری دارد که در بالا هم چند نمونه از آن‌ها را اتفاقا ذکر کردیم؛ ولی این دستگاه در نار تمام فواید بالاخره معایبی هم دارد که شما باید به عنوان یک خریدار آگاه از آن‌ها مطلع باشید!

  • در این روزهای سخت که تقریبا همه‌ی اقشار جامعه در حال دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا هستند و هر لحظه ریسک ابتلای ما به این ویروس خیرندیده وجود دارد؛ باید از تماس با تمامی سطوح آلوده خودداری کنیم.
    صفحه‌ی اسکنر اثر انگشتی دستگاه کنترل تردد هم، یکی از محل‌های بسیار آلوده است که ریسک شیوع و پخش شدن ویروس را در سازمان زیاد می‌کند.
    از کجا معلوم همان فردی که قبل از شما اثرانگشتش را در دستگاه قرار داد به این ویروس مبتلا نبوده باشد و ویروس را بر روی دستگاه به جا باقی نگذاشته باشد؟!
    پس این از اولین و مهم‌ترین عیب!
  • دومین موضوع مورد تامل این است که قیمت دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی از دستگاه کنترل تردد کارتی و دستگاه‌های رمزی بالاتر هستند و این قضیه ممکن است خیلی مطابق میل کارفرمایان عزیز نباشد!
  • از طرف دیگر سرعت انجام فرآیند شناسایی و صدور مجوز تردد ممکن است طولانی‌تر از دستگاه‌های کارتی و رمزی باشد و این برای شرکت‌هایی که تعداد کارکنان زیادی دارند اصلا مناسب نیست!
  • دستگاه کنترل تردد چشمی

    یکی از پیشرفته‌ترین مدل‌های دستگاه‌های کنترل تردد، دستگاه‌هی کنترل تردد چشمی هستند که از طریق شناسایی و کنترل عنبیه افراد، مجوز تردد را برای سایرین صادر می‌کنند.
    عملکرد این دستگاه بدین صورت است که شما باید در مقابل دوربین دستگاه قرار بگیرید و دستگاه با بررسی عنبیه‌ی شما و پیدا کردن الگویی که مختص به فقط چشم شماست، هویت شما را شناسایی می‌کند و اجازه‌ی عبور و تردد را از گیت برای شما صادر خواهد کرد!

    مزایای دستگاه کنترل تردد چشمی

    در کنار معایبی که بالا برای دستگاه کنترل تردد چشمی گفتیم، این دستگاه مزایایی هم دارد. تعدادی از این مزایا عبارت‌اند از:

  • دستگاه کنترل تردد چشمی امنیت بسیار بالایی دارد و کسی امکان تقلب و ورود غیرمجاز را ندارد؛
  • عنبیه‌ی چشم یکی از ویژگی‌‌های بیومتریک هر فرد است و امکان گم کردن یا مفقود شدن آن به هبچ وجه برای شخص وجود ندارد!
  • دستگاه کنترل تردد چهره

    آخرین نوع از دستگاه‌های کنترل تردد که در این مقاله با آن آشنا می‌شویم همین دستگاه‌های کنترل تردد چهره هستند!
    شما برای این که بتوانید مجوز عبورتان را از دستگاه‌ کنترل تردد چهره بگیرید؛ باید در مقابل دوربین دستگاه قرار بگیرید و دستگاه با شناسایی چهره‌ی شما بتواند مجوز عبور را برایتان صادر کند.
    دستگاه‌های کنترل تردد چهره معمولا به نور محیط حساس هستند و ممکن است عامل نور در عملکرد شناسایی آن‌ها اختلال ایجاد کند.
    بدین شکل که در محیط‌های پرنور یا کم‌نور سنسور تشخیص چهره قابلیت خود را از دست می‌دهد و یا عملکرد آن مختل و با مشکل مواجه خواهد شد.
    سرعت شناسایی چهره در این دستگاه‌ها کمی پایین است و ممکن است مدت زمانی طول بکشد تا چهره شناسایی شود. به همین دلیل خرید آن را برای سازمان‌های شلوغ و پر رفت و آمد توصیه نمی‌کنیم.

    یک نکته‌ی بسیار مهم در رابطه با دستگاه کنترل تردد چشمی

    بسیاری از هموطنان عزیز ما هستند که دستگاه کنترل تردد چشمی را با دستگاه کنترل تردد چهره اشتباه می‌گیرند!
    اگر شما با سرچ کردن کلمه‌ی “دستگاه کنترل تردد چشمی” به این مقاله هدایت شده‌اید اما نتوانستید اطلاعات مورد نیازتان را در این بخش پیدا کنید؛ احتمالا از همان دسته‌ای هستید که دستگاه چشم را با دستگاه تشخیص چهره می‌شناسید!