لمس آن ساعت روشن و نمایان خواهد شد. 6. دکمه تعریف ثبت اثر انگشت را بزنید.اسکنر اثر روشن میشود. این دستگاه همچنین مجهز به باطری اضطراری داخلی است که در مواقع قطع یا نوسان برق ، بین 6 الی 8 ساعت روشن می ماند. میتوان ادعا کرد که چنین مکانیزمی در همه دستگاههای حضور و غیاب یکسان است و فقط نوع ورودی آنها با یکدیگر متفاوت است. در الگوی کاری هفتگی هر روز هفته شامل مجموعه ای از بازه های کاری تعریف شده می باشد بطوریکه الگوی هر روز از هفته در تمام هفته ها یکسان بوده و تکرار می شود. در این صفحه خلاصه ای از ویژگی های هر دستگاه (برند کارا 2000) را می توانید مطالعه نمایید. درون این دستگاه وسیله ای تعبیه شده بود که قادر به ثبت زمان بر حسب دقیقه بود به طوریکه زمان حضور و غیاب پرسنل به صورت دقیقتر به ثبت میرسید. این دستگاه با پردازنده بسیار قوی خود ، امکان شناسایی افراد بر پایه تشخیص چهره ، اثرانگشت ، کارت بدون تماس و کلمه عبور را به سهولت فراهم می نماید. کافیست که شخص کمتر از یک ثانیه در مقابل دوربین دستگاه قرار بگیرد یا انگشت خود را در کمتر از یک ثانیه بر روی سنسور دستگاه قرار دهد و تردد خود را ثبت نماید. ارتباط با سرور مرکزی از طریق Web Service ،سری W7 را مناسب معماری Service Oriented و متعاقبا استفاده ار این پایانه منحصر به فرد در پروژه های بزرگ می نماید.

این پروژه برای اولین بار به صورت کاملاً موفقیت آمیز و منحصربفرد در مدرسه علوی تبریز تماماً توسط شرکت طرح اندیشان تولید راه اندازی شده است. نرمافزار مذکور یکی از چندین سرویسی است که آمازون در زیرساخت ابری “آمازون وب سرویس”به توسعهدهندهها ارائه میکند. مثلاً ممکن است یک خریدار به دنبال قیمت دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی ارزان باشد، اما در نهایت به چند برند خاص خواهد رسید که میتواند از بین آنها یک مورد را انتخاب کند. بطور کلی استفاده از تجهیزات حضور و غیاب و کنترل تردد بر مبنای تکنولوژی تشخیص چهره در حال گسترش روز افزونی است . نصب و راه اندازی نرم افزارهای دستگاه حضور غیاب بر روی کامپیوتر نسبتا آسان است. همچنین برای مراکزی که به دلیل فعالیتی که انجام می دهند امکان آسیب دیدن اثر انگشت پرسنل در آنها بالاست بهتر است که از دستگاه تشخیص چهره استفاده کنند. در واقع شخص خریدار باید زمان کافی به گشتن در وب سایتها و فروشگاههای اینترنتی مختلف اختصاص دهد تا بتواند از هر کدام از این محصولات دیدن کند. بررسی کیفیت و توانایی این سیستمها باعث میشود که قیمت برخی از محصولات نسبت به برخی دیگر تفاوت داشته و گزینههای انتخابی ما محدودتر باشد. هم مانند اکثریت نیاز های دیگر با فناوری ترکیب شد و باعث آسان شدن عملکرد حضور و غیاب شد. دستگاه حضور و غیاب بایوتایم مدل BT-200 یک دستگاه کارت ساعت زنی با دقت بسیار بالا ، که از فناوری تشخیص الگوی اثر انگشت و کارت های بدون تماس برای ثبت تردد پرسنل می باشد.




     
  •  
  • امکان درخواست دوره های آموزشی



  •  
  •  
  • تعجب (Surprise)



  •  
  •  
  • فناوری استفاده شده در دستگاه های حضور غیاب



  •  
  •  
  • امکان ساختن گزارش ها متناسب با نیاز کاربر



  •  
  •  
  • گزارش یادداشت های ثبت شده



  •  
  •  
  • ساعت حضور و غیاب با قابلیت شناسایی از انگشت زنده | (FLV)



  •  
  •  
  • برگشت هزینه دستگاه پس از صدو بیست روز (با ۱۰ نفر پرسنل)



  •  
  •  

 

 

حال که با این فناوری جالب تا حدودی آشنا شدید، خوب است از محدودیت های آن نیز بدانید. هرکدام از این روشها دارای مزایا و معایب خاص خود است که به کیفیت بالا در کنترل تردد کمک میکند. دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره از یک الگوی خاص برای ثبت اطلاعات چهره افراد استفاده میکنند. تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که دستگاههای حضور و غیاب تحت چه شرایطی میتوانند به ما کمک کنند و به عنوان یک گزینه ایدهآل به کار گرفته شود. گروه طلای نرم جهت مکانیزاسیون و مدیریت مدارس نرم افزاری تحت عنوان پکیج نرم افزاری جامع هوشمند مدارس توانا را ارائه نموده است. مثلاً ممکن است شخصی قیمت ارزان را به عنوان یک فاکتور مهم در نظر داشته باشد، اما شخصی دیگر به کارایی و سیستم عملکردی آن توجه کند. دسترسی کامل به مجموعه درسهای مذاکره و زبان بدن برای اعضای ویژه متمم در نظر گرفته شده است.

حال ممکن است این ورودی یک سیستم ورود رمز یا صفحه کلید باشد، ممکن است یک دوربین تشخیص چهره باشد یا از یک سیستم اسکن اثر انگشت بهره برده باشد. با توجه به اینکه بازار این دستگاهها بسیار وسیع است، عملاً شناخت همه آنها غیر ممکن است و تنها میتوانید چند برند معروف را شناسایی کرد. ویژگیهای مستطیل با استفاده از مفهوم تصویر یکپارچه محاسبه میشوند که روشی بسیار سریعتر است. میزان ساعاتی که این شخص در فروردین ماه اضافه کاری انجام داده است ۸ ساعت می باشد که باید با نرخ محاسبه اضافه کاری که همان فوق العاده ۴۰درصد می باشد محاسبه نمود. به این ترتیب حتی زمانی که برق قطع است ، باز هم کاربران می توانند از این دستگاه استفاده کنند. یک نرم افزار و دستگاه حضور و غیاب مناسب، باید بتواند امر کنترل تردد را بسیار دقیق و بدون هنگ ، مشکل ارسال sms اطلاع رسانی به والدین حتی در حجم انبوه دانش آموزان و با سرعت بالا انجام دهد. با نصب آنتن ها با عبور یک یا چند دانش آموز از فاصله 10 ، 20، 30 و .. متری دستگاه SMS ورود، خروج، تاخیر و یا غیبت دانش آموزان و پرسنل ارسال خواهد شد.

• گزارش تاخیر ماهیانه. امکان گزارش گیری لحظه به لحظه (Online) بر اساس ترددهای روزانه و یا تردد فردی به همراه. در این دستگاه ، علاوه بر ارتباط آنلاین از طریق پورت شبکه (LAN) ، امکان انتقال داده های تردد از طریق فلش مموری میسر می باشد. راه های ارتباط با کامپیوتر از طریق پورت RS232 ، RS485و LAN است و امکان انتقال اطلاعات تردد از طریق فلش مموری نیز وجود دارد. علاوه بر قیمت دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره باید اشاره کرد که وجود دو دوربین در دستگاه امری ضروری است. عملکرد این سیستم حضور و غیاب هم مانند دستگاه اثر انگشت خوان است و بر مسئله الگوی شبکیه چشم افراد پایهگذاری شده است. اسمیت در ادامه صنایع خودروسازی را مثال میزند که مقررات و استانداردهایی را برای امنیت مسافرها درنظر گرفته است. اما اگر گوشی شما از این ویژگی پشتیبانی نمی کند نگران نباشید برنامه هایی وجود دارند که می توانید از آنها برای قفل چهره اندروید استفاده کنید. و این کنترل جز با سیستم های پیشرفته حضور و غیاب میسر نمی شود . در جواب باید بگوییم که سنسور حرارتی اشعه های مادون قرمز را پرتاب نمی کند، بلکه اشعه های ساطع شده از سطح پوست فرد را تشخیص می دهد. اگر یک دستگاه کارکرده مربوط به شرکتی باشد که امکان بروزرسانی نرم افزار آن را فراهم کند، میتوان امیدوار بود که عملکرد طبیعی دستگاه در سطح قابل قبولی باشد و امکان استفاده از آن فراهم باشد. کلیک کنید

این دستگاه برای کلیه شرکت ها ، ادارات و مکان هایی که قصد دارند از کاملترین و دقیق ترین دستگاه حضور و غیاب بهره مند شوند ، قابل استفاده می باشد. بدین معنی که این نوع تصویر برداری در تاریکی کاربرد ندارند و در نور های کم نیز زیاد قابل اعتماد نیستند. امکان هک کردن یا تغییر اطلاعات این کارتها و سیستمها بسیار کم است، اما ممکن است کارت شناسائی کارکنان در اختیار سایر افراد قرار گیرد و در نتایج آن دخل و تصرف داشته باشد. برای ورود به سیستم، باید یک وب کم یا میکروفون را وصل کنید. شما اگر رفتار این را کنترل بکنی باید همۀ رفتارهایش را کنترل بکنی. صفحه نمایش 4.3 اینچی و لمسی با منوی فارسی به همراه قابلیت نمایش عکس و نام پرسنل از دیگر مزایای این دستگاه می باشد. دستگاه حضور و غیاب کارتی سری V800 از زبان فارسی پشتیبانی میکند و دارای سخنگوی صوتی است. یکی از راهکارهایی که برخی از شرکتها و سازمانها برای خرید دستگاه حضور و غیاب انجام میدهند، استفاده از دستگاههای دست دوم و کارکرده است.