این روزها خبرهای بسیار زیاد و ناگواری درباره‌ی بیماری به نام "کرونا به گوشمان می‌رسد. بیماری که روزمان را به شب سیاه تبدیل کرده است و ترس را به جانمان انداخته است. انگار سال 98 قصد ندارد تمام شود و در این اتفاق‌های شوم و ناگوار را به روی ما ببندد. راست است که از قدیم گفته‌اند: "سالی که نکوست از بهارش پیداست!" 98 از همان اول سال هم سر سازگاری با ما نداشت و با به راه افتادن سیل در اولین روزهای عید از ما زهر چشمی گرفت که شاید تا مدت‌ها فراموشمان نشود. بعد هم زلزله و اتفاقات سیاسی و فاجعه‌ی سقوط هواپیما نیز به تمام فجایع امسال اضافه شد. اما 98 به این اتفاقات راضی نشد و در آخرین ماهش برگ برنده‌ی دیگری را برایمان رو کرد. برگه برنده‌ای که روزگارمان را سیاه کرد و باعث شد هر روز بوی مرگ از این سو و آن سو به مشاممان برسد. کرونا شاید یکی از بزرگترین فجایعی است که در قرن‌های اخیر اتفاق افتاده است و تا جان مردمان بسیاری را نگیرد هم دست بردار نیست.

 اما همه‌ی ما باید بدانیم که با یک جا نشستن و انتظار مرگ را کشیدن هیچ چیزی حل نمی‌شود! شاید این روزها باید بسیار بیستر از روزهای دیگر زندگی کنیم و به زدگی و زنده بودنمان عشق بورزیم. علاوه بر این‌ها باید بسیار مراقب سلامتیمان باشیم تا در حد امکان از ابتلا به این ویروس مهلک جلوگیری کنیم و در صورت ابتلا، با مراقبت‌های ویژه سعی کنیم این ویروس را به دیگران انتقال ندهیم. در این مقاله تصمیم داریم کمی بیشتر درباره‌ی این ویروس بدانیم و راه‌های جلوگیری از آن را – که البته در رسانه‌ها دارند آن را فریاد می‌زنند- یاد بگیریم و با تلاش‌های هرچند کوچک سعی کنیم از این مهلکه جان سالم به در ببریم! باشد که رستگار شویم!

کرونا ویروس

H2 کرونا چیست؟

ویروس‌های کرونا گروه بزرگی از خانواده‌ی ویروس‌ها را تشکیل می‌دهند. این ویروس از دولایه‌ی اصلی تشکیل شده است. هسته‌ی این ویروس از مواد ژنتیکی و لایه‌ی بیرونی آن را تاج‌های پروتئینی تشکیل داده‌اند. جالب است بدانید به ویروس کرونا به دلیل شکل تاج مانندی که پوشش پروتئینی آن دارند ویروس تاج‌دار نیز گفته می‌شود. در حقیقت اسم این ویروس از واژه‌ی کرون به معنای تاج گرفته شده است.

این ویروس انواع مختلفی دارد که برخی از آن‌ها به دستگاه تنفسی انسان حمله می‌کنند و برخی از آن‌ها معده و روده‌ی انسان را هدف می‌گیرند.

 علائم ویروس کرونا در ریه، معمولا در سرماخوردگی‌های معمول و نوعی سرماخوردگی ترشح آور به نام پِنومونیا ظاهر می شود که معمولا در بیشتر افراد با سرماخوردگی ملایمی همراه است.

البته انواع شدیدتر و مهلک‌تری هم از این ویروس وجود دارد که جان انسان‌های بسیار زیادی را تا به امروز گرفته‌اند. نوعی از ویروس کرونا به نام سارس در سال 2003 میلادی کشف شد و جان انسان‌های بسیار زیادی را گرفت.

اینجا

9 سال بعد یعنی در سال 2012 میلادی، نوع دیگری از خانواده‌ی این ویروس به نام مرس در کشور عربستان صعودی پدیدار ششد و باعث شد عده‌ی بسیار زیادی جان خود را در اثر این بیماری از دست بدهند.

در نهایت در سال 2019 میلادی، گونه‌ی بدیعی از ویروس‌های این خانواده به نام کرونا در چین پدیدار شد و همان گونه که شاهد ان هستیم تا به امروز تلفات بسیار زیادی در جهان و کشور خودمان داشته است.  کرونا در قدم اول از سرماخوردگی پنیمونیا و غذاهای دریایی و موجودات زنده در ووهان چین پدیدار شد. کرونا در ابتدا گریبان چند نفر را گرفت و سپس از طریق آن چند نفر به خانواده‌ها و پرسنل بیمارستان و سپس به تمام شهرهای چین و جهان رسید. تاکنون داروی خاصی برای درمان کرونا کشف نشده است.

چگونه بهترین دستگاه حضور و غیاب را برای شرکتم انتخاب کنم؟

این سوالی است که احتمالا مدیران زیادی پیش از تهیه‌ی دستگاه حضور غیاب از خود پرسیده‌اند!

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی جهان گستر پارس

خب طبیعی هم هست. همه‌ی ما پیش از آن که محصولی را خریداری کنیم، ابتدا درباره‌ی آن تحقیق کرده و سعی می‌کنیم بهترین نوع آن را انتخاب کنیم تا سالیان سال برای ما کار کند.

خرید دستگاه حضور و غیاب هم از این قاعده مستثنی نیست.

ما سوالات زیادی از شما عزیزان در خصوص معرفی بهترین دستگاه حضور غیاب دریافت کردیم؛ بنابراین تصمیم گرفتیم مقاله‌ای بنویسیم و در آن با معرفی ویژگی‌های شناسایی یک دستگاه حضور و غیاب خوب، به شما کمک کنیم تا بهترین نوع دستگاه حضور و غیاب را برای سازمانتان انتخاب کنید!

پس در ادامه‌ی مقاله همراه ما بمانید!

H2بهترین دستگاه حضور غیاب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

اما به راستی از کجا بفهمیم که یک دستگاه حضور و غیاب بهترین است؟

یا اصلا بهترین دستگاه حضور و غیاب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

پیش از آن که به شما بگوییم بهترین دستگاه حضور غیاب چه ویژگی‌هایی دارد؛ ابتدا شما را به صورت خلاصه و کوتاه با انواع دستگاه‌های حضور و غیاب موجود در بازار آشنا می‌کنیم.

 

H2معرفی دستگاه حضور غیاب

دستگاه حضور غیاب دستگاهی است که برای کنترل تردد کارمندان یک سازمان از آن استفاده می‌شود.

به وسیله‌ی دستگاه حضور غیاب ساعات ورود و خروج کارمندان ثبت می‌شود و مدیر می‌تواند وضعیت مرخصی و اضافه کار آن‌ها را کنترل کند.

علاوه بر تمامی موارد بالا، دستگاه حضور غیاب حقوق کارمندان را هم بدون هیچ اشتباه و صرف هزینه‌ی اضافی محاسبه می‌کند.

پس دستگاه حضور غیاب می‌تواند بسیار برای سازمان شما مفید باشد و منافع بسیاری را برای سازمان شما به همراه بیاورد.

حالا همین دستگاه حضور غیاب عجیب و مفید، انواع مختلفی دارد که شما بسته به نوع کاربری سازمان و به تناسب نیازتان، باید یکی از بهترین انواع آن را انتخاب کنید.

در ادامه به طور خلاصه انواع دستگاه حضور غیاب را به همراه مزایا و معایب هر کدام به شما معرفی می‌کنیم.

 

بهترین دستگاه حضور و غیاب

H2انواع دستگاه حضور غیاب و مزایا و معایب هرکدام

امروزه سازمان‌ها و ادارات مختلف از یکی از این پنج نوع دستگاه حضور و غیاب استفاده می‌کنند:

1. دستگاه حضور غیاب کارتی

2. دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی

3. دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره

4. دستگاه حضور غیاب تشخیص عنبیه

H3دستگاه حضور غیاب کارتی

دستگاه‌های حضور غیاب کارتی، یکی از ابتدایی‌ترین و اولین نسل‌های دستگاه حضور غیاب هستند.

این دستگاه‌ها در عین سادگی، یکی از پرطرفدارترین دستگاه‌های حضور و غیاب هستند زیرا قیمت آن‌ها نسبت به سایر انواع دستگاه‌های حضور و غیاب از بقیه پایین‌تر است.

یکی از بهترین برندهای تولید دستگاه حضور غیاب کارتی، دستگاه‌های حضور غیاب کارتی جهان گستر پارس هستند.

بیایید با هم نگاهی به مزایا و معایب دستگاه‌های حضور غیاب کارتی جهان گستر پارس بیندازیم:

H4مزایا:

·   استفاده از کارت حضور غیاب به عنوان کارت رزرواسیون غذا

·   سرعت عملکرد بالا و توانایی ثبت و کنترل تعداد زیادی کارت در حداقل زمان ممکن

·   مناسب برای سازمان‌های شلوغ با تعداد کارکنان زیاد

·   قیمت به صرفه و پایین‌تر از همه‌ی انواع دستگاه‌های حضور و غیاب

H4معایب

·   امکان جعل کردن کارت و تقلب کردن در آن از همه‌ی دستگاه‌های دیگر بیشتر است.

·   امکان گم کردن یا فراموش کردن کارت‌های ثبت حضور در بین کارمندان بسیار زیاد است.

 

بهترین مارک دستگاه حضور و غیاب

H3دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی

دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی قطعا یکی از پرطرفدارترین دستگاه‌هی حضور غیاب است.

هم به دلیل این که از تکنولوژی هویت بیولوزیک استفاده می‌کند و امکان تقلب در آن به حداقل می‌رسد و هم قیمت آن به نسبت دستگاه‌های تشخیص چهره و تشخیص عنبیه پایین‌تر است.

یک نکته‌ی بسیار جالب که درباره‌ی دستگاه‌های حضور غیاب جهان گستر پارس وجود دارد این است که شما هر زمان که بخواهید می‌توانید دستگاه اثرانگشتیتان را به دستگاه کارتی تبدیل کنید.

این آپشن فوق‌العاده فقط در دستگاه‌های حضور غیاب جهان‌گستر دیده می‌شود و در هیچ کدام از رقبا به چشم نمی‌خورد.