اکسس کنترل اثر انگشتی چیست؟
دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی یکی از زیرمجموعه‌های دستگاه‌های اکسس کنترل است.
دستگاه اکسس کنترل هم همان گونه که احتمالا از اسم آن هم فهمیده‌اید؛ دستگاهی است که اجازه‌ی تردد و دسترسی به افراد می‌دهد.
احتمالا بارها در موقعیتی قرار گرفته‌اید که جا گذاشتن کلید در خانه یا محل کار، برایتان دردسر درست کرده و نیاز به کلیدساز برای باز کردن در، پیدا کرده‌اید!
نسل دستگاه‌های اکسس کنترل به بازار آمده‌اند تا این مشکل را برای شما برطرف کنند. منابع اصلی
در این مقاله تصمیم داریم با دستگاه‌های کنترل دسترسی بیشتر آشنا شویم و یکی از پرطرفدارترین انواع آن، یعنی دستگاه کنترل دسترسی اثرانگشتی را بیشتر و بهتر بشناسیم.
اگر شما هم علاقه دارید درباره‌ی دستگاه کنترل دسترسی و مزایا و معایب آن بیشتر بدانید، تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید!

قیمت اکسس کنترل

اکسس کنترل چیست؟

دستگاه‌های اکسس کنترل، دستگاه‌هایی هستند که تردد اشخاص و اشیا را بدون دخالت نیروی انسانی کنترل می‌کنند.
هر روزه با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه‌های جدیدتری تولید می‌شود که سطح امنیت و آرامش زندگی انسان را بالا می‌برند و به کیفیت زندگی انسان، رنگ تازه‌ای می‌بخشند.
دستگاه‌های کنترل دسترسی هم، یکی از این دستگاه‌ها اکسس کنترل اثر انگشتی به شمار می‌آیند!
این دستگاه‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شوند که می‌توانند تعیین کنند چه شخصی در چه زمانی به کجا دسترسی باشد!
در حقیقت دستگاه‌های کنترل دسترسی، مجوزی را برای ورود و خروج افراد صادر می‌کنند و مدیران می‌توانند با تهیه‌ی این دستگاه‌ها، تردد پرسنل خود را کنترل کنند و با جلوگیری از ورود و خروج افراد متفرقه، امنیت سازمان خود را بهبود ببخشند.

لیست قیمت دستگاه کنترل تردد

با انواع مختلف دستگاه اکسس کنترل آشنا شوید!

دستگاه‌های کنترل دسترسی، انواع مختلفی دارند و در سازمان‌ها و مکان‌های مختلف، با توجه به نوع نیاز سازمان، از یکی از انواع آن استفاده می‌شود.
پیش از آنکه سراغ اصل مطلب بروم و انواع این دستگاه‌ها را به شما معرفی کنم، باید خدمتتان مطلبی را عرض کنم که راحت‌تر موضوع را متوجه شوید!
از دستگاه‌های کنترل دسترسی هم برای کنترل اشیا استفاده می‌شود و هم برای کنترل تردد اشخاص.
کنترل تردد اشیا شامل روش‌های تگ زدن و RFID هایی است که معمولا در کارخانه‌ها و فروشگاه‌ها، برای جلوگیری از به سرقت رفتن کالاها و رهگیری آن‌ها انجام می‌شود.
همچنین کنترل تردد خودروها در پارکینگ‌های عمومی هم توسط دستگاه‌های کنترل دسترسی اشیا انجام می‌شود.
و اما درباره‌ی دستگاه‌هایی که کنترل تردد اشخاص رو انجام می‌دهند؛ باید بگویم که اصل موضوع مورد بررسی ما در این مقاله همین دستگاه‌ها هستند.
دستگاه‌های کنترل دسترسی برای اشخاص، به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  • دستگاه اکسس کنترل کارتی

دستگاه‌های اکسس کنترل کارتی، بیشتر در محیط‌های اداری با تعداد کارمندان زیاد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
برای استفاده از این نوع دستگاه‌های اکسس کنترل، یک کارت در اختیار کارمندان قرار می‌گیرد و کارمندان با استفاده از این کارت ورود و خروج خود را به دستگاه اعلام کرده و از دستگاه مجوز تردد را می‌گیرند.

  • دستگاه اکسس کنترل با رمز عبور

نوع دیگری از دستگاه‌های کنترل دسترسی وجود دارد که کنترل تردد اشخاص را با استفاده از رمز عبور به انجام می‌رسانند.
به این ترتیب که برای هر فرد، کدی در نظر گرفته می‌شود و فرد با وارد کردن رمز عبور، مجوز عبور از دستگاه و دسترسی به ناحیه‌ی طرف دیگر را خواهد داشت.

  • دستگاه اکسس کنترل اثرانگشتی

در این نوع از دستگاه اکسس کنترل، اجازه‌ی عبور و مرور و تردد با استفاده از شناسایی اثرانگشت برای افراد صادر خواهد شد.
در استفاده از این نوع دستگاه کنترل دسترسی، باید حتما توجه داشته باشید که اثرانگشت شما توسط دستگاه ثبت شود اگر نه گزارشی از تردد شما در سامانه ثبت نخواهد شد و به شما اجازه‌ی عبور داده نخواهد شد.